05 februar 2006

Nu er alfabetet lært...
Er p.t. i gang med to projekter, som dræner mig for en del energi men bedst, som jeg sidder og nærmest har det lidt småskidt og lidt småondt af mig selv, ringer telefonen:
- "Hallo"..?
- .... tavshed... så kommer en lille stemme: "Hej"
Havde så på det her tidspunkt fornemmet, at det nok var min niece på fire, der ringede...
- "Er det dig, Laura?"
- "Ja!"
- "Går det godt"?
- "Ja!"
- "Har du været ude at lege i dag?"
- "Ja"
- "Hvad har du leget med?"
- "Neej, jeg har ikke været ude"
- "Er det for koldt?"
- "Ja"
Efter et par minutter med samme type "snak", spørger jeg:
- "Må jeg lige snakke med din mor?"
- "Mor, hun vil snakke med dig..."
(I baggrunden: "Du skal jo vise hende, hvad du har lært...")
- "Laura, hvad har du lært?"
- "Jeg har lært... (utydeligt)
Og så kom det ellers med den sødeste lille stemme (på den samme melodi, som man vist også selv lærte det i tidernes morgen):
A, B, C, D, E, F, G - H, I, J, K, L, M, N - O, P, Q, R, S, T, U - V, X, Y, Z, Æ, Ø, Å...

Nååå... det var rigtig dejligt at snakke med sin niece (som på helt eget initiativ havde ringet op, fordi hun ville synge alfabetet, men vist havde glemt, at det var det, hun ville...!). Derefter kan man lige klare et par timer mere...

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start